Sport & voeding

De laatste jaren is de rol van voeding (en daarmee de sportdiëtist) in de sportwereld steeds groter geworden. Steeds meer sporters zijn zich er van bewust dat voeding een grote rol van betekenis speelt in hun prestaties, fitheid en gezondheid. Op internet, in tijdschriften en in boeken is tegenwoordig heel veel informatie te vinden over voeding in het algemeen maar ook over voeding bij sport. Iedereen geeft goed bedoelde adviezen. Maar wat is voor jou nu precies de meest optimale sportvoeding?

 

Sportvoedingsadvies op maat
De sportdiëtist maakt een individueel voedingsplan,  dat is aangepast aan jouw leefstijl, doel en voorkeuren. Er wordt gekeken naar je trainingsschema, de duur en de intensiteit van de trainingen en de tijden waarop getraind wordt. Iedere sport stelt andere voedingseisen. Ook wordt er gekeken naar het gewenste lichaamsgewicht of lichaamssamenstelling. En, niet onbelangrijk, er wordt rekening gehouden met jouw persoonlijke smaak en voorkeuren. Eten moet vooral ook lekker en praktisch zijn!

 

Meting lichaamssamenstelling met Tanita en huidplooimeting
Met behulp van een professionele weegschaal met speciale atletenfunctie (Tanita sc330) en de Harpenden huidplooimeting wordt een nauwkeurige analyse gemaakt van je spiermassa, vetpercentage en vochtpercentage in je lichaam.

 

Voorlichtingen
Wil je een heel team of vereniging op de hoogte brengen van de belangen bij goede voeding, heb je als team bepaalde vragen over voeding tijdens wedstrijddagen of vraagt je groep sporters om praktische oplossingen voor een goed herstel na de inspanningen? Wij verzorgen op maat gemaakte presentaties en voorlichtingen.

Referenties:
Topsport Leiden
ZZ Leiden basketbal
Asopos de Vliet

HV Foreholte
LCS Alecto
FC Lisse
RCL

LZ 1886
TTV Gelderswoude
KSV Njörd 

 

Enkele hulpvragen die wij regelmatig in de praktijk voorbij zien komen:
0 Wat kun je nu het beste voor de wedstrijd eten en drinken om  zo goed en lang mogelijk te kunnen presteren?
0 Hoe kun je met voeding optimaal herstellen?
0 Is het zinvol om creatine te suppleren?
0 Hoe bouw ik mijn spiermassa optimaal op?
0 Wat is de beste manier om verantwoord vetmassa te verliezen? Wat kan ik doen tegen spierkramp?
0 Tijdens het sporten heb ik vaak last van maag-en darmklachten, is er iets wat ik met mijn voeding hieraan kan doen?
0 Is het verstandig om sportdrank tijdens mijn trainingen te drinken?
0 Ik ben lactose-intolerant, wat kan ik nu het beste eten/drinken voor een goed herstel?
0 Moet ik extra vitamines slikken?

Herken jij je in één van deze vragen of klachten, wij helpen je graag.